Rich media: Interaktívna forma bannerovej reklamy


Existuje pri dnešnej úrovni bannerovej slepoty nejaká alternatíva, ktorá by dokázala účinne a efektívne osloviť cieľovú skupinu? Áno. S technologickým vývojom prišla možnosť nahradiť klasické bannery multimediálnymi formátmi – takzvanými rich media bannermi. Rôznorodé formáty postavené hlavne na technológii Flash ponúkajú možnosť, ako interaktívne a zaujímavo spropagovať produkty či služby.
Internetové technológie a prehliadače prešli a stále prechádzajú intenzívnym rozvojom a modernizáciou. Tento vývoj priniesol pre obchodníkov a marketerov nové možnosti, ako skutočne zaujímavým, moderným a efektívnym spôsobom realizovať reklamné kampane na internete.
Čo je to rich media?
Multimediálne reklamné formáty s použitím technológie Flash (výnimočne Java alebo DHTML) ponúkajú viac než jednu štandardnú akciu – kliknutie na inzerát. Ponúkajú možnosť interakcie užívateľa s reklamným formátom. Rich media bannery sa môžu zväčšiť pri prejdení myšou, môžu mať viacero vnútorných sekcií, po ktorých môže užívateľ prechádzať, môžu obsahovať ďalšiu funkcionalitu ako odporúčajúce tlačidlá pre sociálne siete, alebo môžu obsahovať formuláre pre vyplnenie kontaktných údajov (napríklad pre zapojenie sa do súťaže a podobne). V rich media banneroch môže byť dokonca vložené video. Hranice možností sú pomerne široké.
Bežné formáty používané v rámci multimediálnej reklamy sú:
Zväčšujúce/zmenšujúce sa (Expandable/Retractable) – po prejdení myšou sa banner zväčší alebo zmenší
Pevné (In-Page) – banner s pevným miestom na stránke
Plávajúce (Floating) – banner “pláva” nad obsahom stránky
Prechodové (Transitional/Interstitial) – banner sa zobrazuje na celej obrazovke pred obsahom stránky.
V princípe sa formátom nekladú medze a kreatívna agentúra má k dispozícii celú paletu rôznych možností využitia a stvárnenia rich media bannerov. Medzi rich media formáty sa radí aj audio a video.
Hlavná výhoda multimediálnych bannerov je hlavne v ich interaktivite a alternatívnom prístupe k cieľovej skupine. Ďalšími výhodami je veľká sila pri podpore značky, vyššia účinnosť ako štandardné bannery, možnosť cielenia na vybranú skupinu zákazníkov.
Na drujej strane ani multimediálne formáty nie sú bez nevýhod. V tomto prípade však treba povedať, že nevýhody sú takmer výlučne spojené s technológiami používanými na ich tvorbu.
Sú to napríklad vysoké náklady na tvorbu a nákup médií, problematické vyhodnocovanie a meranie štatistiky úspešnosti, problém s veľkosťou reklamných súborov a jej obmedzeniami a pod.
Napriek týmto nevýhodám však najmä kvôli stále väčšiemu objemu využívania týchto moderných reklamných formátov, rich media bannerov sa netreba obávať. Poskytovatelia reklamných priestorov a rovnako reklamné online systémy húževnato pracujú na ich odstránení a do budúcna sa určite môžeme tešiť, že väčšina z týchto problémov bude odstránená.
Použitie multimediálnych rich media formátov funguje rozdielne pre rôzne odvetvia a rôzne skupiny užívateľov. Ak máte dobrú marketingovú stratégiu a cieľom je predovšetkým budovanie vašej značky, potom má zmysel použiť tieto moderné spôsoby propagácie v rámci vašej reklamnej kampane na internete.

Zdroj: http://marketing.krea.sk/clanky/rich-media/

Lucia Haiserová, MEZ 1

4 thoughts on “Rich media: Interaktívna forma bannerovej reklamy

  1. Táto forma reklamy je určite zaujímavejšia a účinnejšia ako klasická reklama na internete.

  2. Ja osobne bannery nemám veľmi v obľube, lebo ma vyslovene otravuje ak chcem prezerať nejakú stránku a nonstop min tam niečo vyskakuje a treba to rušiť. Ale určite sú ľudia ktorých táto forma reklamy zaujme.

  3. Bannery sú dobrá forma reklama pre spoločnosti, no myslím si, že niektorí majitelia internetových stránok to až preháňajú a na svoje stránky dovolia, resp. umiestnia až nadmerné množstvo týchto bannerov a potom to len človek odráza od toho aby na tuto stránku chodil. Myslím si, že by si mali nájsť “zlatú strednú cestu” a nejakým možno prieskumom zistiť, koľko bannerov ľudom už vadí.

  4. ak by som sa na problematiku bannerov pozerala z pohladu marketerov…urcite by som to vnimala ako zaujimavu inovaciu…avsak z pohladu bezneho uzivatela internetu mi tieto bannery skor prekazaju…tym ze sa mozu po stranke pohybovat…sa casto stane ze clovek na to nechtiac klikne…a presmeruje ho to uplne niekde inde ako mal povodne v plane…

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s