Stratégia a marketing Daimler AG


Pre tento článok som si vybrala krátke predstavenie firmy Daimler. Spoločnosť Daimler je medzinárodnou firmou pôsobiacou na takmer všetkých kontinentoch sveta. Daimler sa zaoberá výrobou vozidiel a poskytovaním finančných služieb. Pod túto firmu patria tieto značky vozidiel – Mercedes-Benz, smart, Setra, Mitsubishi Fuso, Maybach, Freightliner, BharatBenz, Western Star a Thomas Built Buses. Finančné služby poskytuje pod názvom Daimler Financial Services. Spoločnosť patrí k vedúci výrobcom vozidiel, poskytuje pre zákazníkov vozidlá v rôznych kategóriách. Svoju činnosť začala už pred 100. Podnikanie uskutočňuje v právnej forme akciovej spoločnosti, a práve preto umožňuje ľuďom nahliadnuť do všetkých reportov, stratégií, a ďalších zaujímavých oblastí ich podnikania. Každoročne vydávajú report v ktorom sa nachádzajú všetky informácie o hospodárení, výrobe, plánoch, nových modeloch…

V roku 2010 bola vydaná Stratégia a ciele Mercedes-Benz cars pre predaj a marketing (Strategy and targets of Mercedes-Benz Cars Sales and Marketing, Dr. Joachim Schmidt, September 29, 2010 UBS Paris Auto Show Investor Conference). Dokument je rozpracovaný do troch častí – súčasná výkonnosť firmy, ciele a stratégia marketingu a predaja vozidiel Mercedes-Benz. Spoločnosť si určila za ciel súhrnnú mieru rastu 6,9% za obdobie 2009-2015.

Strategické oblasti firmy[1]

Strategické piliere Aktuálne témy
Lepšie produkty a zákaznícke skúsenosti – Neustále vodcovstvo a ziskovosť vo veľkých autách
– Nové atraktívne kompaktné vozidlá (mercedes/smart)
– Príjemná starostlivosť o zákazníka
Vedenie značky – Postavenie značky
Inovácie a technologické prvenstvo – Vodcovstvo v „zelených“ technológiách
Globálny výzor a sieť – Globálny pôdorys
Prevádzková dokonalosť – Kooperácia
– Výkonná predajná a servisná organizácia
Vysoká výkonnosť, inšpirovaný ľudia – Dokonalosť

Záujmy v oblasti predaja a marketingu:
– Dokonalé umiestnenie značky a efektívny marketing
– Fascinujúce produkty
– Príjemná starostlivosť o zákazníka
– Maloobchodná sieť pripravená pre budúcnosť
– Efektívne, integrované procesy a systémy
– Motivovaný a kvalifikovaný zamestnanci
– Efektívne prenikanie na trh

Medzinárodná kampaň značky sa skladá z týchto častí:

–          Tlač – katalógy, letáky, reklama v časopisoch
–          Televízna reklama
–          Online – http://www.the-best-or-nothing.com
–          PR

Značka Mercedes sa momentálne presadzuje tromi pridanými hodnotami – dokonalosť, očarenie a zodpovednosť. Okrem iného ponúka Mercedes svojim zákazníkom (aj obdivovateľom) aj mnoho aplikácií najmä pre iPad a iPhone, ale taktiež aj pre Android. Momentálne firma chce osloviť svojou ekologickou politikou, v čom využíva najmä výrazné zníženie emisií CO2 a výrobu vozidiel na elektrický pohon.

Zdroj Strategy and targets of Mercedes-Benz Cars Sales and Marketing (http://www.cms.daimler.com/Projects/c2c/channel/documents/1931896_Daimler_UBS_Paris_DJSchmidt_Handout.pdf)

[1] Zdroj http://www.cms.daimler.com/Projects/c2c/channel/documents/1931896_Daimler_UBS_Paris_DJSchmidt_Handout.pdf

Miroslava Novotná, EP3

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s