Pre tento článok som si vybrala krátke predstavenie firmy Daimler. Spoločnosť Daimler je medzinárodnou firmou pôsobiacou na takmer všetkých kontinentoch sveta. Daimler sa zaoberá výrobou vozidiel a poskytovaním finančných služieb. Pod túto firmu patria tieto značky vozidiel – Mercedes-Benz, smart, Setra, Mitsubishi Fuso, Maybach, Freightliner, BharatBenz, Western Star a Thomas Built Buses. Finančné služby poskytuje pod názvom Daimler Financial Services. Spoločnosť patrí k vedúci výrobcom vozidiel, poskytuje pre zákazníkov vozidlá v rôznych kategóriách. Svoju činnosť začala už pred 100. Podnikanie uskutočňuje v právnej forme akciovej spoločnosti, a práve preto umožňuje ľuďom nahliadnuť do všetkých reportov, stratégií, a ďalších zaujímavých oblastí ich podnikania. Každoročne vydávajú report v ktorom sa nachádzajú všetky informácie o hospodárení, výrobe, plánoch, nových modeloch…
V roku 2010 bola vydaná Stratégia a ciele Mercedes-Benz cars pre predaj a marketing (Strategy and targets of Mercedes-Benz Cars Sales and Marketing, Dr. Joachim Schmidt, September 29, 2010 UBS Paris Auto Show Investor Conference). Dokument je rozpracovaný do troch častí – súčasná výkonnosť firmy, ciele a stratégia marketingu a predaja vozidiel Mercedes-Benz. Spoločnosť si určila za ciel súhrnnú mieru rastu 6,9% za obdobie 2009-2015.
Strategické oblasti firmy[1]
Strategické piliere | Aktuálne témy |
Lepšie produkty a zákaznícke skúsenosti | – Neustále vodcovstvo a ziskovosť vo veľkých autách – Nové atraktívne kompaktné vozidlá (mercedes/smart) – Príjemná starostlivosť o zákazníka |
Vedenie značky | – Postavenie značky |
Inovácie a technologické prvenstvo | – Vodcovstvo v „zelených“ technológiách |
Globálny výzor a sieť | – Globálny pôdorys |
Prevádzková dokonalosť | – Kooperácia – Výkonná predajná a servisná organizácia |
Vysoká výkonnosť, inšpirovaný ľudia | – Dokonalosť |
Záujmy v oblasti predaja a marketingu:
– Dokonalé umiestnenie značky a efektívny marketing
– Fascinujúce produkty
– Príjemná starostlivosť o zákazníka
– Maloobchodná sieť pripravená pre budúcnosť
– Efektívne, integrované procesy a systémy
– Motivovaný a kvalifikovaný zamestnanci
– Efektívne prenikanie na trh
Medzinárodná kampaň značky sa skladá z týchto častí:
– Tlač – katalógy, letáky, reklama v časopisoch
– Televízna reklama
– Online – http://www.the-best-or-nothing.com
– PR
Značka Mercedes sa momentálne presadzuje tromi pridanými hodnotami – dokonalosť, očarenie a zodpovednosť. Okrem iného ponúka Mercedes svojim zákazníkom (aj obdivovateľom) aj mnoho aplikácií najmä pre iPad a iPhone, ale taktiež aj pre Android. Momentálne firma chce osloviť svojou ekologickou politikou, v čom využíva najmä výrazné zníženie emisií CO2 a výrobu vozidiel na elektrický pohon.
Zdroj Strategy and targets of Mercedes-Benz Cars Sales and Marketing (http://www.cms.daimler.com/Projects/c2c/channel/documents/1931896_Daimler_UBS_Paris_DJSchmidt_Handout.pdf)
Miroslava Novotná, EP3