,,Zelený“ trend v marketingu


V dnešnej dobe sa vo všetkých oblastiach života prejavuje rastúci trend ochrany životného prostredia. Ak chce byť podnik v dnešnej dobe úspešný, konkurencieschopný a v konečnom dôsledku obľúbený u zákazníkov musí sa prispôsobiť spomínanému trendu. V neposlednom rade hrá v koncepcii úspešného podnikania významnú úlohu práve moderný marketing orientovaný na životné prostredie, tzv. environmentálny marketing, ekomarketing či ,,zelený“ marketing. V súčasnosti, v moderných podnikoch sa na environmentálny marketing nazerá ako na významnú konkurenčnú výhodu, investíciu do budúcnosti, či budovanie dobrého imidžu v očiach zákazníkov. Okrem tradičnej spoľahlivosti firiem a podnikateľskej etiky hrajú environmentálne aspekty dôležitú úlohu aj v rámci reputácie podniku. Klasický marketingový mix v podniku nahrádza zelený marketingový mix. Zelený koncept dizajnu produktov, orientácia na podporu predaja a sponzoring, vzťahy s verejnosťou, zelená doprava, opätovné spracovanie výrobkov a obalov, programy na minimalizáciu vytvárania odpadov ako aj označovanie výrobkov na informovanie spotrebiteľov o splnení environmentálnych noriem a mnohé ďalšie príklady možno zaradiť do ,,zelenej“ stratégie moderného podniku. Spotrebitelia na celom svete čoraz viac uprednostňujú ekologické produkty, avšak na druhej strane očakávajú viac od podnikov, ktoré takéto produkty ponúkajú. Zelený marketing je teda nevyhnutným nástrojom pri ovplyvňovaní spotreby smerom k zodpovednému správaniu k životnému prostrediu.

Zdroj:
[1]www.ekologika.sk
[2]http://www.academia.edu/1197347/Zeleny_marketing_ako_novy_zdroj_konkurencnej_vyhody_v_podniku

Mokošáková Zuzana, EP2

4 thoughts on “,,Zelený“ trend v marketingu

  1. Je pozitívne, že sa o túto problematiku začína zaoberať čoraz viac firiem. Z môjho pohľadu by však pozitívnejšie bolo, aby keď už do toho idú neostali len pri zelených logách či ekologicky ladených reklamách, ale podľa pravidiel sa správali aj vo všetkých iných činnostiach.

  2. Sám v poslednej dobe sledujem ako sa tento zelený trend stáva módnym slovom. Je na jednej strane pekné, ako sa všetci či už podnikatelia, podniky alebo samotní spotrebitelia snažia ochraňovať životné prostredie a orientovať na tento zelený trend, no na druhej strane je otázne, či nejde v konečnom dôsledku len o akýsi imidž (či už z hľadiska podniku alebo samotného zákazníka.)

  3. Pracujem vo firme, kde sledujem zavádzanie tohto trendu a sledujem, že aj naši zákazníci pozitívne hodnotia tieto prvky.

  4. Mne sa zdá, že dnes, keď sa pred slovo dá “ekologický” alebo “zelený” výrobok, tak všetko je ok. Súhlasím s Dominikou, netreba mať len zelené logo a ekologickú relamu, ale podľa tých princípov sa treba aj správať.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s