Visual Merchandising


Určite sa už každému z nás stalo, že pri nákupoch v obchodných centrách či obchodných uliciach nás natoľko zaujala vizuálna úprava predajne, že aj keď sme to neplánovali jednoducho sme tam museli vojsť. A práve týmto sa zaoberá Visual Merchandising, ktorého úlohou je prostredníctvom umenia dizajnu zvýšiť počet zákazníkov, ktorí navštívia predajňu a následne si niečo kúpia, čím sa zvýši predaj.
Visual Merchandising vplýva na spotrebiteľov cez také umiestnenie tovaru v predajni, ktoré vplýva na to, aby si ho čím skôr všimli. Následne cez pozitívnu atmosféru a vhodné zvýrazňovanie a vystavovanie produktov bude zákazník ovplyvňovaný tak, že sa aj v budúcnosti rozhodne vstúpiť do predajne. Unikátnosť predajných priestorov, pozorný prístup personálu, či celkovo silný zážitok z nakupovania budú motiváciou pre zákazníka, aby sa opäť vrátil do predajne a uskutočnil tam ďalší nákup. Pre konkrétneho predajcu je len výhodou, ak sa zvýši záujem o jeho produkty prostredníctvom imidžu predajne.
Pri aplikácií Visual Merchandising bez profesionálov však môžu nastať mnohé chyby, ktoré v konečnom dôsledku môžu mať nepriaznivý vplyv na predaj. A ak sa chceli vyhnúť nákladom na dizajnérov následne im vznikli náklady ako dôsledok zbytočných chýb v tejto oblasti. Preto je potrebné vedieť, aké množstvo vystavovaného tovaru je primerané, aby zákazníci neboli zmätení pri výbere, ale ani nemali dojem, že je tovaru málo čo vyvoláva pocit, že sa obchodu nedarí. Predaj by mal mať vždy nosnú tému, ktorej zákazník ľahko pochopí s primeraným množstvom rekvizít závisiacim od témy a motívu predaja. Aby bola táto podpora predaja efektívna, je potrebné vhodné stanovenie časového intervalu medzi zmenami tém a zmena výkladu má trvať krátko a v čase, kedy je najmenšia návštevnosť predajne. Zákazník nikdy nesmie mať dojem, že výklad je z toho „čo zostalo“ alebo predstavuje najlacnejšiu alternatívu. Je známe, že až 80 % vnímania človeka je založených na vizuálnom kontakte, a toto je možnosť, prečo pôsobiť na potenciálneho zákazníka práve cez príjemné upravenie „zovňajška“ predajne.
Použité zdroje:
<http://www.vizualizacieinterierov.sk/sluzby/dizajn-predaj

Anna Tarajová, EP 4

5 thoughts on “Visual Merchandising

  1. Touto metódou by sa malo inšpirovať mnoho slovenských obchodov. Pekný výklad, určite každého osloví a priláka. Na mňa to určite platí. Dôležité je však aj správne usporiadanie tovaru vo vnútri predajne.

  2. Tento prístup hodnotím určite pozitívne – je to pomerne jednoduchý spôsob, ako prilákať zákazníkov, preto by malo byť v záujme obchodníkov sa ho snažiť aplikovať. Na mňa osobne má takáto forma “zviditeľnenia sa” dosť veľký vplyv a aj v práci som sa stretávala s tým, že dobre pripravená vizuálna stránka predajne má na ľudí pozitívny vplyv.

  3. Samotný dizajn predajne a správne umiestnenie tovaru sú výbornými predpokladmi prilákania zákazníkov. Je to jednoduchá forma zviditeľnenia sa, ktorá funguje aj na mňa, pretože ak ma niečo zaujme, musím sa tam ísť pozrieť 🙂

  4. Ako krásne znie teória Visual Merchandising-u. Človek by si myslel, že na tom nič nie je. Opak je však pravdou. Prilákať zákazníka kráčajúceho rýchlym krokom po ulici je umenie. Najmä v súčasnej rýchlej dobe, kde naviac spoza každého výkladu trčí množstvo tovaru. Základom úspechu musí byť jasné zadefinovanie zákazníka, ktorého chceme na základe výkladu do predajne nalákať. Táto špecifikácia nám pomôže následne zvoliť stratégiu Visual Merchandising-u. Čím ďalej, tým viac sa však do popredia dostáva prilákanie zákazníka na základe iného zmyslu. Môže ísť napríklad o príjemnú vôňu alebo hudbu. Zákazník sa totiž musí na danom mieste cítiť príjemne po každej stránke.

  5. Hlavnou úlohou každého dobrého predajcu by malo byť premyslené usporiadanie a dokonalé zladenie predajného priestoru. Každý zákazník sa chce v obchodných priestoroch cítiť čo najlepšie. Preto si myslím, že každý predávajúci by mal brať veľký ohľad práve na Visual Merchandising a určite by tým nestratil, ale získal veľký počet nových zákazníkov..

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s