Vplyv reklamy na deti


Deti sú tým najjednoduchším objektom pre tvorcov reklamy. Veľmi citlivé na reklamu sú hlavne v predškolskom a mladšom školskom veku. Ich osobnosť je ešte vo vývoji, a preto sú ľahko ovplyvniteľní a nepoznajú ešte hodnotu peňazí. V tomto prípade tak nejde o ovplyvňovanie detí ale skôr o ich manipuláciu. A tak rodičia, v snahe umlčať plačúce dieťa alebo splniť mu všetko po čom túži, kúpia mu pravú barbie od Matella. Tento darček však uspokojí dieťa iba na malú chvíľku a o týždeň je to zase iné autíčko alebo bábika Chou Chou, pretože tá dokáže aj plakať. Určite ste si všimli, ako šikovne sú umiestnené tieto reklamy- pred alebo po rozprávkach pre deti. Pre tvorcov reklamy je najvýznamnejšia skupina detí vo veku medzi siedmym a štrnástym rokom života – tzv. SKIPPIES. Sú to deti, ktoré si už začínajú budovať svoj vlastný názor, ktorý je však do značnej miery ovplyvňovaný ich okolím, a to hlavne priateľmi a spolužiakmi. V každom dieťati je tak túžba zapadnúť do kolektívu, byť akceptovaný. V tomto veku však zapadnúť znamená nosiť značkové oblečenie, mať špičkový mobil  alebo tie najlepšie hračky. Nechápem rodičov, ktorí sú ochotní kúpiť deťom mobil za niekoľko sto eur, pričom toto dieťa vôbec nevyužíva všetky funkcie, ktorými telefón disponuje. Markantný vplyv reklamy na deti môžeme vidieť aj na ich stravovaní. Veľké percento reklám v televízii tvoria reklamy na sladkosti alebo sladené nápoje. Napríklad Nutela je vraj jedlo vhodné na raňajky, lebo v slogane sa hovorí: “Dáva nám zdravie a energiu na celý deň”. Kinder čokoládu zas reklama predstavuje ako čokoládu plnú mlieka. U detí, ale aj u rodičov to môže vyvolať zavádzajúci dojem, že ide o zdraviu prospešný produkt. Podobný dosah môže mať aj reklama na žuvačky Orbit, v ktorej deti najprv zjedia zmrzlinu alebo zákusok a potom použijú žuvačku bez cukru, ktorá chráni ich zuby. A takýchto príkladov je ešte ďaleko viac. Je potom na rodičoch nakoľko dokážu zvážiť, čo je dobré a zdravé pre ich deti, a nakoľko im dokážu vysvetliť, že sú oveľa dôležitejšie veci ako mať ten najlepší mobil na trhu.

 

Mirka Mičudová EP3

4 thoughts on “Vplyv reklamy na deti

  1. Najhoršie je, keď deti týmto reklamám uveria a to, že chcú sladkosť odôvodnujú tým, že chcú byť rovnako silné a zdravé ako deti v reklame. Makretingu tohto typu by mala spoločnosť venovať viac pozornosti a dbať nato aby sa zavádzajúce reklamy nevysielali v televízií.

  2. Myslim si, ze okrem deti ma reklama velky vplyv aj na tinedzerov….najma na strednych skolach a pod. Chcu byt in, zapadnut do partie a stat sa trendsetermi.Kto nema najnovsi model iPhonu nie je dostatocne cool. Pritom v zivote su dolezitejsie hodnoty…ako novy mobil ci znackove tenisky.

  3. Súhlasím s týmto názorom, no myslím si, že najdôležitejšie je práve to, ako sa k tomu postavia samotní rodičia. Všetko záleží len od ich povahy a hlavne od výchovy svojich detí. Keď ich raz k tomu naučia a budú im neustále kupovať všetko, na čo si pomyslia, tak je potom už ťažké im nevyhovieť. Preto by mali veľmi dobre zvážiť, čo im kúpiť a čo nie a hlavne nejakou vhodnou formou svojim deťom vysvetliť, že sú v živote fakt aj dôležitejšie veci…

  4. Až teraz som si uvedomila ako reklama veľmi ovplyvňuje deti a následne aj ich rodičov..

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s