Nepodarená reklama, alebo šikovný marketingový ťah?


Spoločnosti vymýšľajú rôzne spôsoby, ako propagovať svoje produkty, komunikovať so zákazníkmi a prezentovať svoju firmu. Niektoré marketingové aktivity sa na prvý pohľad môžu zdať nepodarené, až vyslovene hrozné. Ak je však takáto reklama v konečnom dôsledku vtipná, mnoho priaznivcov internetu a sociálnych sietí sa o ňu s radosťou podelí so svojimi priateľmi. A práve to môže byť cieľom tzv. virálnej reklamy.

Pred nejakou dobou napr. internet obletelo české video firmy McDonald’s, ktoré malo na prvý pohľad nie veľmi profesionálne herecké obsadenie a slabšie dialógy.

http://www.youtube.com/watch?v=9C2fBNqorJE

To, čo sa najskôr zdalo ako nepodarená reklama sa však vďaka jednoduchej fráze „Katka zapomněla na okurku“ rozšírilo po internete a vzniklo mnoho parodujúcich videí, obrázkov a dokonca tričiek.a

Či to bolo úmyslom tvorcu pôvodného videa nie je isté, no „aj zlá reklama je reklama“, čo v čase internetu platí aj dvojnásobne. České pobočky McDonald’s dokázali neuveriteľne pohotovo reagovať a prispôsobiť svoju ponuku.b

 

Táto reklama nie je jediným prípadom, kde sa vďaka sociálnym sieťam podarilo nejakej firme propagovať svoje produkty s minimálnymi nákladmi. Virálne videá môžu na prvý pohľad pôsobiť normálne, nie za účelom reklamy. Príkladom takéhoto videa je aj reklama na T-mobile, ktorá zobrazovala v súčasnosti populárny fenomén – flashmob na stanici v Liverpool-e.

http://www.youtube.com/watch?v=VQ3d3KigPQM

c

 

 

Či už vznikajú virálne reklamy cielene alebo náhodou, ich veľkou výhodou je rýchla šíriteľnosť za pomoci internetu a sociálnych sietí. Vo väčšine prípadov tiež platí, že firma potrebuje na takúto reklamu vynaložiť nízke náklady, zatiaľ čo reakcia v podobe zvýšených tržieb môže hodnotu nákladov niekoľkonásobne prevýšiť. Aj preto sa virálna reklama stala pre firmy veľmi populárnou a využívajú ju čoraz častejšie.

 

Veronika Kollárová

4 thoughts on “Nepodarená reklama, alebo šikovný marketingový ťah?

  1. Ja osobne nemám rada podobné reklamy. Slogan mi vždy začne po čase ísť na nervy, ak ho počujem zo všetkých strán a väčšinou ani poriadne nevnímam, aký produkt alebo značku reklama vlastne propaguje. (Aj keď “Kde je Šani?” bolo celkom vtipné : ))

    • “Krása” tohto spôsobu je práve v tom, že sa väčšinou šíria skôr na internete, nie až tak často v bežných médiách. Takže v tomto prípade môže byť skôr otravné neustále preplnenie napr. nástenky na FB tými istými odkazmi od 20 rôznych ľudí. Ale je fakt, že niekedy sa to s reklamami preháňa 🙂

  2. to video od T-mobile poznám a hoci som ho nešírila ďalej minimálne desať ráz som si ho už pozrela a stále mi príde zaujímavé….len aby sa z takejto virálnej reklamy nestala už “odpudivá”, keďže vďaka takémuto šíreniu ju budem vidieť všade…a to už bude mať opačný efekt…..ale ako si spomínala aj zlá reklama je reklama 😀

    • tak určite 🙂 ja som si taktiež väčšinou tie videá len pozrela a šírila to možno 1-2 ľuďom, prípadne niektoré zdieľala na FB, ale už veľa krát sa mi stalo, že jeden obrázok/článok/video mi zdieľalo na FB asi 5 (alebo aj viac) priateľov v priebehu týždňa, niektoré veci sa dokonca začali zdieľať aj po vyše roku od toho, ako som prvý krát niečo také videla a šíri sa to ďalej… Takže niektoré najskôr zaujímavé veci sa po opakovaní môžu zdať už rovnako otravné ako reklama v TV alebo v rádiách. No tu je asi hlavným účelom práve to, aby sa to šírilo a dostalo sa to ku čo najviac ľuďom 🙂

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s