Celebrity a marketing


Kedykoľvek vidíme celebrity v reklame, ako prvé sa zameriame na osobnosť, nie výrobok, ktorý propaguje. V súčasnosti je mnoho ľudí, ktorí sú ovplyvnení celebritami v reklamách, a to najmä pokiaľ ide o kúpu výrobku. Namiesto toho aby spotrebiteľa kupovali produkt preto, že ho chcú alebo potrebujú, tak ho kupujú len preto, že ho „má“ aj celebrita. Samozrejme, patrí medzi ne aj moja maličkosť:)

ImageImage

Myslím, mládež a mladí, dospelí sú s najväčšou pravdepodobnosťou ovplyvnení reklamami, v ktorých vystupujú celebrity, pretože sa zaujímajú o značky a najnovšie trendy.

Otázka je, sú celebrity v reklame dobrý alebo zlý nápad? Myslím si, že to môže byť oboje. Je to dobrý nápad, pretože takéto reklamy môžu ľudí viac upútať, čo vedie k tomu, že si tento produkt aj kúpia, čo je dobrá vec. Ale mohlo by to tiež byť zlá vec, ak sa spoločnosť rozhodne propagovať svoj produkt pomocou celebrít, ktoré majú zlú povesť. To môže viesť k tomu, že publikum už stratí záujem o celebritu a aj produkt. Je dôležité, aby si spotrebitelia uvedomili, že len preto, že sa celebrita objaví v reklame neznamená, že celebrita je 100% lojálna k značke, alebo dokonca vlastní daný produkt.

Slávni ľudia sú vždy vynikajúci predavači. Predstavenie známej tváre je jeden z najrýchlejších a najjednoduchších spôsobov, ako podniky vytvárajú spojenie so značkou v mysliach spotrebiteľov. Keď obľúbený a slávny herec alebo športovec podporuje produkt, tak si výrobok hneď získava okamžitú dôveryhodnosť u ľudí.

Vážne stačí len jedna osôbka z toľkých ľudí na svete, aby sa propagované produkty stali pre  nás obľúbené. No vo väčšine prípadov áno.

Je nám to známe, že celebrity nám predávajú veľa vecí. Brad Pitt vystupoval nedávno v reklame na parfum značky Chanel. Jeho manželka Angelina Jolie  je zas súčasťou reklamy Louis Vuitton. Burger King predstavil svoje najnovšie zdravé zmeny v menu s pomocou od celebrít, vrátane Stevena Tylera, Salmy Hayek a futbalistu Davida Beckham.

Zdravé menu vo fast foode? Hm… čo už na tom môže byť zdravé. Ale naozaj si myslíte, že David Beckham bude pravidelne jesť Burger King? Alebo čo taká Beyoncé? Koľko Pepsi bude pravdepodobne ona piť? Ale za to že propaguje pepsi a za krátke vystúpenie na Super Bowl zhrabne 50 miliónov dolárov. Really?

Image       Image      Image Image      Image       Image

Podľa jednej štúdie, vidíme toľko celebrít v reklamách práve preto, že obchodníci sú si veľmi dobre vedomí toho, aký rozsah vplyvu majú celebrity na spotrebiteľa. Taiwanská štúdia zistila, že spotrebitelia si rýchlejšie zapamätajú produkt, ktorý je spojený s celebritou, či už je fanúšik, alebo nie. Samozrejme, že celebrity nemusia byť nažive aby predávali výrobky. Desiatky spoločností sa spoľahli a využili na reklamu osobnosti z minulosti. Mnohí jednoducho použili populárne piesne, populárneho umelca , alebo charakter použili postavu z komiksov na vyvolanie citového vzťahu s publikom.

Mňa osobne vždy zaujme reklama na produkty, v ktorej vystupujú celebrity. Ale zas nepociťujem potrebu si daný produkt hneď kúpiť. Asi najviac som sa dala ovplyvniť celebritami, keď som na internete a rôznych blogoch videla ako celebrity ospevujú balzam EOS, fotia sa sním a zverejňujú tweety. Predtým som o tej značke počula len málo, avšak keď som videla obľubu tohto balzamu u známych osobnostiach, pomyslela som si, že asi to bude fakt kvalitný produkt. A takto vznikol môj citový vzťah k EOS balzamu, haaha.

Image

Ale nie, fakt je super a nedám na neho dopustiť.  V mojom prípade ma celebrity ovplyvnili ku kúpe produktu, ktorú vôbec neľutujem:) THE END

8 thoughts on “Celebrity a marketing

  1. Ja osobne si značku nevyberám podľa reklamy, alebo osoby ktorá ju propaguje. Ja si značku vyberám podľa jej recenzií či je kvalitná, alebo nie. Čo sa týka propagácie reklamy prostredníctvom známych ľudí, je podľa mňa zlý marketingový ťah, pretože pochybujem, že tak finančne nezávislý ludia siahajú po značkách prístupných pre ,, bežných smrteľníkov. “

  2. Ja osobne nekupujem výrobky len preto, že ich prezentuje nejaká celebrita, ale poteší ma ak mám nejaký výrobok a neskôr zistím, že ho niektoré celebrity naozaj používajú…tak to je tiež môj prípad s balzamom EOS….je naozaj výborný a najskôr som ani netušila aká je to značka, ale keď som ho videla na fotkách s celebritami utvrdilo ma to v jeho používaní a tiež v jeho kvalite 🙂

  3. Nevyberám si produkty práve preto, že ich prezentuje celebrita, pretože “nie všetko čo sa bliští je zlato” 😀

  4. Mna celebrity ovplyvnuju trochu pri vlasovej kozmetike a pri parfemoch. No myslim si, ze do mekaca by som sa neisla najest ani keby na to spravila reklamu Aguilera. Teda pri propagacii nejakej kozmetiky to povazujem za vhodne, pri burgeroch a pepsi by nemusela byt reklama vobec 😀 Clovek by sa nemal dat negativne ovplyvnit.

  5. Mna osobne celebrity pri kúpe produktu neovplynuju pretoze viem ze nezarucuju kvalitu produktu ktory propaguju ale urcite ma produkt propagovany nejakou znamou celebritou zaujme viac ako ostatne produkty.

  6. Určite celebrita nezaručí kvalitu. Ale určite ma vie istým spôsobom reklama daného produktu v ktorej je celebrita ovplyvniť. Samozrejme tam už ďalej zohráva rolu cena. Zasa nechcem tým povedať, že keď ide v TV dobrá reklama na pepsi s celebritami, tak budem pol roka v kuse slopať pepsi. Nechať sa ovplyvniť v rámci vlastnej sebareflexie:)

  7. Osobne si myslím, že propagovanie výrobkov prostredníctvom celebrít je dobrý psychologický ťah. Z vlastnej skúsenosti môžem konštatovať, že po odsledovaní takejto vydarenej reklamy sa začnem zaujímať o daný produkt viac. Práve tam vzniká ten spomínaný chcený cieľ reklamy, kedy v našej mysli utkvie takáto reklama určite skôr v porovnaní s ostatnými.

  8. trošku inak…v zásade súhlasím s posledným komentárom, akurát by som dodal, že okrem konkrétnej celebrity, ktorej profil by mal korešpondovať so záujmom cieľovej skupiny potencionálnych zákazníkov netreba zabudnúť ani na samotnú originalitu celej reklamy. Napr. ja osobne po prečítaní blogu som si hneď spomenul na moju poslednú, na Messiho ako v dodávke štýlovo križuje púšť len sa tak práši a postupne sa z toho vykľuje propagácia najnovšej verzie počítačovej hry. Bolo by to ale dosť “suché” , ak by len tak preletel obrazovkou a za ním by prišla tá hra….nie, pokračuje to tým, že odrazu tahá za sebou stovky sedačiek plných ďalších celebrít, ktorí si tú hru zjavne užívajú a neskutočne sa ňou zabávajú. Možno aj toto sa zdá byť suché, ale práve vďaka ďalším veciam ako strih obrazu, špeciálne efekty, podprahová akčná hudba a pod. vznikne “wau efekt” a ja mám sto chutí si tú hru zaobstarať. Prečo? Lebo som z cieľovej skupiny..A ako som sa o novej verzii dozvedel?..no z reklamy..A prečo som tú reklamu dávno nezrušil?..no lebo Messi, lebo Celebrita 😀

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s