HR marketingová stratégia IKEA


1000px-Ikea_logo.svg

IKEA je švédska nábytkárska firma, zameraná na predaj a výrobu nábytkua bytových doplnkov. Vlastní a prevádzkuje sieť predajní v Európe, Ázii, v USA a Austrálii. Spoločnosť založil v roku 1943 Ingvar Kamprad, vlastníkom IKEA Group je v súčasnosti nadácia Stichting INGKA Foundation. IKEA sa riadi podnikateľskou filozofiou, ktorú Kamprad vysvetlil vo svojom takmer náboženskom spise “Spoveď predajcu nábytku”. Na rozdiel od tradičných obchodov je tovar vystavený v skladoch a počet predavačov je minimálny.

Marketingový mix sme vytvorili pre segment troch krajín s podobnými preferenciami – Bulharsko, Chorvátsko a Česká republika. Zamerali sme sa konkrétne na pozíciu “IKEA shop asistent”.

HR marketingový mix sa skladá z nasledujúcich štyroch prvkov :

PRODUCT

Hlavnou náplňou zamestnanca je obsluha pokladne, práca s financiami a ceninami, starostlivosť o vystavený tovar, komunikácia so zákazníkmi, tvorba objednávok pre zákazníkov, starostlivosť o čistotu a poriadok priestorov nákupného centra IKEA. V spoločnosti sa pracuje na 2 zmeny v pracovnej dobe od 7:00 do 21:00. Spoločnosť IKEA ponúka záujemcom dlhodobé a stabilné miesto v celosvetovej organizácii, kde majú príležitosť pracovať priamo so zákazníkmi a zlepšovať tak svoje komunikačné zručnosti. Zamestnanci majú k dispozícii bohatý sociálny program, ktorý je inšpirovaný švédskou kultúrou, súčasťou ktorého sú pravidelné teambuildingové aktivity.

PRICE

Zamestnanci sú odmeňovaní nadpriemernou mzdou v odvetví. V spoločnosti je dlhodobo zaužívaný systém odmeňovania podľa výkonu, ktorý motivuje zamestnancov k aktívnej komunikácii so zákazníkom a kvalitnému vykonávaniu úloh. Spoločnosť poskytuje príspevky na stravovanie a taktiež ponúka možnosť stravovania zamestnancov v reštaurácii IKEA za zvýhodnené ceny. Ďalším dôležitým motivujúcim faktorom pre zamestnancov je rozvinutý cafeteria systém, kde si zamestnanec môže vybrať benefity podľa vlastného uváženia.

PLACE

Významnú úlohu pri práci zamestnancov zohráva priateľské pracovné prostredie a kolektívna spolupráca. Zamestnanci sú pre podávanie kvalitného pracovného  výkonu vybavení uniformami IKEA a špeciálne upravenou ortopedickou obuvou, ktorá zvyšuje pohodlie pri práci. Zamestnanci majú počas práce nárok na pravidelné prestávky, počas ktorých môžu vybaviť potrebné záležitosti, porozprávať sa súkromne s kolegami či „doplniť sily“ relaxáciou. Spoločnosť IKEA zvolila na hľadanú pozíciu získavanie zamestnancov prostredníctvom inzercie na internetových portáloch a  katalógoch IKEA, oznamov o prijímaní nových zamestnancov priamo v pobočkách a informácia bude umiestnená tiež na web stránke spoločnosti, kde si uchádzač môže prečítať všetky potrebné informácie o pracovnom mieste a náležitostiach prijímacieho konania.

PROMOTION

Komunikácia spoločnosti je štandardne rozdelená na internú a externú.  Internú komunikáciu predstavuje komunikácia s priamym nadriadeným, informačný systém spoločnosti (Intranet) a rovnako aj interné buletíny spoločnosti IKEA. Extrémna komunikácia zahŕňa budovanie dobrého mena značky IKEA, komunikáciu so zákazníkmi prostredníctvom reklamy v tlači (letákoch a katalógoch) a masmediálnej reklamy. Funkciu komunikácie s verejnosťou plní tiež webová stránka spoločnosti, kde sa nachádzajú napríklad informácie o akciách, všetkých produktoch, katalógy na stiahnutie a tiež napríklad kontaktné údaje spoločnosti.

Odbytová stratégia 2014: PMŽ 1

Peter Kallo

Martin Kamas

Katarína Kissová

Miroslava Pavlišová

Radoslava Poláková

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s