Nový fenomén – DIGITÁLNY MARKETING


Táto forma marketingu ovládla reklamný biznis najmä v posedných rokoch a to naozaj razantne. Prečo práve posledné roky boli pre tento marking vhodnou dobou? Súvisí to predovšetkým s dostupnosťou nových technológií a trhov, ktoré sa ponúkajú. Popri klasickej forme online marketingu sa čoraz viac a viac objavujú aj nové, iné forme digitálneho marketingu.

Marketing

Sociálne siete zasiahli Slovensko ako i celý svet v posledných rokoch naplno. Na Slovensku dominuje sociálna sieť Facebook, ktorá už prekročila 2 milióny používateľov. Ostatné sociálne siete ako Twitter, Google+ a LinkedIn sa rozbiehajú avšak pomalšie. Všetky tieto siete ponúkajú službu geolokácie, ktorá sa čoraz viac využíva aj v mobilných aplikáciách.Táto služba poskytuje marketérom získavať podrobnejšie informácie o spotrebiteľoch. Jedná sa najmä o nákupné, gastronomické, i relaxačné aktivity zákazníkov. Preto sa čoraz viac stretávame na Facebooku s reklamou v štýle: „označ sa, že si u nás, a my ti dáme zľavu“.

S rozvojom smartfónov a tabletov vznikol úplne nový formát digitálneho marketingu. Klasické reklamné SMS, či otravné telefonáty sa postupne nahrádzajú reklamou, ktorá je zabudovaná priamo v mobilnej aplikácií, či na internetovej stránke. Mobil s internetom a žiadna veková obmedzenosť poskytujú priestor na reklamný trh, ktorý je šitý na mieru. Mobilný internet ale môže priniesť aj veľa pozitív, ako je nakupovanie v pohodlí domova.

Ďalšou formou digitálneho marketingu je on-line marketing. Tradičné nástroje SEO a reklamné texty, nie je to správne, čo dokáže zákazníkov zaujať. Ide o kreatívnosť, reklama na webe musí byť naozaj kreatívna, prínosná i zábavná. Na tvorbu takejto reklamy sa využívajú infografiky, pútavé videoprezentácie, či aplikácie a hry. Súčasný spôsob života dáva kreatívnej digitálnej reklame šancu masového úspechu, a to i bez nákladovo ťažkej kampane. Postačuje len dobrý nápad a niekoľko tisíc priateľov na Facebooku.

Posielať novinky cez email, nie je žiadna novinka. Táto tradičná forma poskytuje podrobné štatistické informácie správania zákazníkov. Presne špecifikujú čas, kedy je newletter vhodné zaslať, formu a obsah, akú by mal mať. Mal by byť zameraný presne na to, čo zákazník chce.

A aká je budúcnosť tohto fenoménu?

Skúste si predstaviť, že večer zosynchronizujete telefón s počítačom, ktorý je napojený na chladničku. V telefóne sa vám ihneď objaví stav potravín v chladničke a zároveň vám vytvorí nákupný zoznam chýbajúcich potravín. Prípadne vám ešte aplikácia porovná ceny potravín v jednotlivých obchodoch a oznámi vám, ktorý obchod sa najviac oplatí, samozrejmosťou by bolo vypočítanie najkratšej cesty pomocou GPS. Môžete si jedlo objednať priamo domov, alebo keď sa už rozhodnete ísť nakupovať v obchode ste automaticky pomocou telefónu a geolokácií nasmerovaný priamo k pultom na nákupnom zozname. Bezkontaktná platba už tiež nie je žiadna novinka. Celý zoznam nakúpených potravín bude hneď importovaný do počítača. A do toho všetkého sa vám počas nakupovania na obrazovke telefónu objavujú časovo obmedzené  akciové ponuky. Skrátka možnosti sú neobmedzené.

Poznámka:

Príspevok bol spracovaný ako výstup z projektu Ekonomickej univerzity v Bratislave pre mladých učiteľov, vedeckých pracovníkov a doktorandov v dennej forme štúdia, s názvom „Výskum kognitívno-behaviorálnych determinantov responzívnych modelov správania spotrebiteľov na digitálnych trhoch EÚ“, vedeným pod číslom I-16-101-00, realizovaným na Katedre podnikovohospodárskej FPM EUBA, pod vedením Ing. Petra Štetku, PhD. – podiel projektu na výstupe je 50%; ako aj výstup z projektu VEGA č. 1/0546/15, s názvom „Hodnotenie výkonnosti moderných marketingových prístupov a ich dosah na výkonnosť podniku“, realizovaného na Katedre podnikovohospodárskej FPM EUBA, pod vedením Ing. Kataríny Grančičovej, PhD. – podiel projektu na výstupe je 50%.

Autor:

Ing. Róbert Šlosár | Pôsobí na Katedre podnikovohospodárskej Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Adresa: Dolnozemská cesta 1/B, 852 35 Bratislava. Kontakt: robert.slosar@euba.sk

Platforma:

Webová stránka Marketing Lounge funguje na platforme WordPress od WordPress Foundation

8 thoughts on “Nový fenomén – DIGITÁLNY MARKETING

  1. jediné, čo sa mi na tom nepáči, je strata súkromia. Ale zas na druhú stranu, všetko zlé je aj na niečo dobré. Vo veľa prípadoch to uľahčí život každému z nás 🙂

  2. ta uvaha nie je zla, ale zas podla coho by to dany pocitac urcoval, ze co treba dokupit? raz chce clovek varit jednu vec a inokedy zas nieco ine..po dotiahnuti myslienky by to mohlo fungovat

  3. Pre mna je nakupovanie istou formou relaxu, aj ked niekedy na to nie je cas. Ale do buducnosti si nieco take predstavit viem 🙂

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s